6

PAPARAZI LAHIR DARI USM..

Cerita panas...hot....gempak Gitu...bak kata-kata yang selalu keluar dari bibir orang melayu...
Berita je gempak....isi dalam berita tue faham ke kita...
Hem tue la yang jadi modal orang kita nie....
Bila sebut pasal Fasha sandha, Maya Karin....Fuhhhhh...
laju je beb...tak yah nak diketuk......dah terpaku dah kat depan tv, majalah, paper.....
Time sekarang plak...lagi la senang just klik geogle...
PooooP....paAAAppp....KELUAR video tet............
scandal Peter Pan.....plak....lagilah....aish...

Kalo Malaysia plak...tak nak kalah....
Nampak je populariti naik je..
Tap...keluar plakkkk Nabil ditangkap tengah bercium....
Ahakz....
Nampak....x???
Tak rasa pelik ke......
Walhal banyak lagi berita yang berilmiah yang harus menjadi paparan tatapan umum...
Misalnya bencana alam, isu ekonomi negara, pembangunan negara.....
yang harus menjadi nadi berita utama.....

You see....


 

Nie semua kawalan media.....
sebab utama nak keuntungan...

Bukan nak jadi pengkritik..ke...atau nak hentam sama media..
tapi aku sebagai pencinta berita tempatan.....
nak kembalikan semangat berita ketika zaman penjajahan dahulu kala...
Rakyat bersatu untuk membuat propaganda untuk menaikkan semangat cintakan akan negara tercinta kita..

Sebagai bakal paparazi keluaran USM....
aku rasa bersemangat nak mengembalikan penulisan yang berilmiah, berguna untuk tatapan masyarakat..
bukannya nak meracuni fikiran kita.....
masalah stereotaip.......plak muncul dalam persepsi dunia kita nanti...



HA,,,HA..CER tegok...CER tegok...
Gambar kat atas...huuhuh......
This my idol.....like 1000000 plus+++++++
Karam Singh Walia
BAK PEPATAH... "kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah"

Rumah terbakar ada asap...
Hati terbakar siapa yang tahu????? 


Fadli selamat melaporkan dari tv ****

Amin semoga menjadi muhasabah diri untuk aku........berjaya...

6 comments:

di sebalik figura besar said...

fad wat major pe??

Nys Zairee said...

bese la.. media skng taw wat cite hot jer.. front page lg.. wadda frog!

fadbtb said...

owh major journalism....:)
setelah semasak-masaknye daku berfikir....

Ammar Hakim said...

tebaek

MeiraCutieLittlePie said...

ameeen!!! aku doakan kau jadi papparazzi yg terbaek! :D

fadbtb said...

thanx..korang...
amar ko pon sama gak........:)
gud luck ok....

Post a Comment

Takkan baca jer kot...

Back to Top