Bila mama pakai celana, papa geleng kepala...

yups mesti korang pernah dengar ayat niekan...
nie lirik lagu  Allahyarham P. Ramlee....
Best lirik nie....
Bila aku hayati lirik nie....serius...
Telinga aku berbisikkan kepada hati.....
Mak...Ayah bila nak jumpa........
Rindu sangat-sangat........
Tak tahan lagi bila angin malam menghembus ke liang-liang bulu roma nie...
mula la dalam kotak fikiran nie teringat lalu mengatakan....
Kelakanyar bila mama pakai baju kebaya....papa geleng kepala.....
serius masa tue mama memang cun......giler la.....

Mana taknya masa tue kita orang just pergi picnic...
mama boleh bergaya sakan......siap make-up lagi tak pernah-pernah......
papa pon geleng kepala la..tapi dalam hati taw suka...
coz isteri aku cantik...so sweet,,,nar....

Rindu serindu rindunya.....
Aku sedar walaupun belajar di perantauan nie memang hati sering berbicara sebegini....
Mana taknya dah 7 bulan aku belajar kt Over Sea...
hehehe.....Oversea Pulau Pinang je.....

Har tapi tanggal 28/01/2011...
Superhero anak mama akan balik.....
Masa nie lah aku nak rest lama-lama.....
Paling best dapat masakan mak.....
wah best-best.....masa nie la aku nak makan 7 kali satu hari...
serius bila balik rumah selera makan tue dah lain dah.....xmacam kat over sea nie..

Suasana pon lain kalo kat sini pagi-pagi dengar bunyi serombong bas..
tapi kalo kat umah dapat dengar ayam berkokok....
Time petang pula siap la dengan senjata aku.....
Senjata nie dinamakan batang pancing.....
Mau tak best gi memancing dengan member-member kat umah.....
sebelum mancing gi cangkul kat belakang umah ...korek puya korek sebab nak cari cacing.....
wah best-best......

Nota tangan:

Tak sabar nak balik..........
Mama dan papa tunggu kepulangan anakmu ini nye..
Bila abang balik nati jangan lupa wat karpet merah...
coz superhero malaya nak balik..
weeeeee........
5

GEMPAK USM

Arie nie aku ada cerita best puye.....
Kejadian nie berlaku pada tanggal 24 januari 2011...
Ketika aku balik dari kelas kuliah aku aku telah terjumpa dengan seorang akak senior usm nie..
lawa boleh tahan lah....cun......
Tapi bukan nak citer pasal akak cun nie....
Ketika aku duk borak-borak dengan akak nie....
akak nie telah di promote untuk aku join satu aktiviti nie..
aktiviti nie under kelab rakan muda.....
macam-macam game ada...best-best...
paling best adalah aku dapat main permainan yang aku teruja sangat-sangat iaitu
permainan zaman kecik-kecik aku...
Permainan nie dikategorikan di dalam permainan tradisional.....
Aku tanpa memikirkan dengan akal fikiran aku yang panjang nie..
dengan sepantas kilat aku join kelab permainan nie.....

Kepada pelajar-pelajar usm yang berminat mai lah join.....

Yang kedua pula ketika aku duk makan dekat kafe Bakti Permai...
Buat kali yang kedua aku di promote untuk mengundi.....
nak tau mengundi apa...hem....



Mengundi tuk PILIHANRAYA KAMPUS 2011...
Abg yang promote tue menerangkanlah kenapa aku perlu mengundi..

First kerana aku sebahagian daripada kampus USM..
Kedua kerana aku merupakan Mahasiswa USM...
Jadi the result aku berkaitan rapat dengan pilihanraya kampus yang merupakan satu peluang untuk pelajar memperjuangkan demokrasi kampus...

Hem kelebihan daripada kita mengundi....

Ofcourse la banyak kelebihan kita dapat misalnya

1.Dapat meningkatkan perkhidmatan sistem bas komuter...
2.Tidak perlu risau tentang masalah perkhidmatan wifi..
3.Meningkatkan tahap hidup dalam kampus..
4.Mempunyai lebih autonomi...

Jadi lunaskanlah tanggungjawab kita sebagai Mahasiswa USM...
Marilah mengundi......
10

Game Mase Kecik-Kecik....

Jauh disudut kiri pandangan nie merindui zaman kecilku...
Setiap kali aku menoleh ke jendela tingkap....
mula terbayang-bayang kenangan kecilku.....
Tiap kali melihat kanak-kanak bermain, gelak ketawa dengan riangnya...
serius hati nie mula menangis....
dan berkata adakah zaman kecilku akan boleh kembali...
walaupun disudut jauh memandang sejuta harapan untuk kembali ke zaman kecilku..

Di sudut kanan pula memandang ke arah masa depan...
Jalan yang akan kulalui adakah......
lorong yang bercahaya atau lorong yang gelap....
Jalan tue sentiasa ada...
mahu atau tidak terpulang kepada diri sendiri menentukannya..

Bila cakap pasal game mase kecik-kecik..
korang mesti ingat lagikan permainan-permainan seperti nie......

First congkak..
Kedua main baling guli..
ketiga main ting-ting..

 keempat main layang-layang...
 kelima main baling selipar...
keenam main gasing...


ketujuh main baling..tin....

Bila tegok game-game nie....
aku boleh simpulkan bahawa...
setiap peristiwa....tue mempunyai sejarah....yang unik....

Kadang-kadang kita hanya memandang ke arah masa hadapan...
tapi bila aku  mengimbas zaman kecik ku kembali.......
Ia merupakan memori indah.......

nota tangan:

Didalam lubuk hati...
teringin nak main permainan masa-masa kecil..
happy sangat-sangat jika dapat main bersama teman-teman kecilku...



Back to Top