Bila mama pakai celana, papa geleng kepala...

yups mesti korang pernah dengar ayat niekan...
nie lirik lagu  Allahyarham P. Ramlee....
Best lirik nie....
Bila aku hayati lirik nie....serius...
Telinga aku berbisikkan kepada hati.....
Mak...Ayah bila nak jumpa........
Rindu sangat-sangat........
Tak tahan lagi bila angin malam menghembus ke liang-liang bulu roma nie...
mula la dalam kotak fikiran nie teringat lalu mengatakan....
Kelakanyar bila mama pakai baju kebaya....papa geleng kepala.....
serius masa tue mama memang cun......giler la.....

Mana taknya masa tue kita orang just pergi picnic...
mama boleh bergaya sakan......siap make-up lagi tak pernah-pernah......
papa pon geleng kepala la..tapi dalam hati taw suka...
coz isteri aku cantik...so sweet,,,nar....

Rindu serindu rindunya.....
Aku sedar walaupun belajar di perantauan nie memang hati sering berbicara sebegini....
Mana taknya dah 7 bulan aku belajar kt Over Sea...
hehehe.....Oversea Pulau Pinang je.....

Har tapi tanggal 28/01/2011...
Superhero anak mama akan balik.....
Masa nie lah aku nak rest lama-lama.....
Paling best dapat masakan mak.....
wah best-best.....masa nie la aku nak makan 7 kali satu hari...
serius bila balik rumah selera makan tue dah lain dah.....xmacam kat over sea nie..

Suasana pon lain kalo kat sini pagi-pagi dengar bunyi serombong bas..
tapi kalo kat umah dapat dengar ayam berkokok....
Time petang pula siap la dengan senjata aku.....
Senjata nie dinamakan batang pancing.....
Mau tak best gi memancing dengan member-member kat umah.....
sebelum mancing gi cangkul kat belakang umah ...korek puya korek sebab nak cari cacing.....
wah best-best......

Nota tangan:

Tak sabar nak balik..........
Mama dan papa tunggu kepulangan anakmu ini nye..
Bila abang balik nati jangan lupa wat karpet merah...
coz superhero malaya nak balik..
weeeeee........

1 comments:

KELI OH KELI said...

kamu dah rindu nk balik kampung tu...hehe bila cuti?

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top