0

ANJAKAN PARADIGMA

Di malam jumaat...nie....
aku rasa aku dapat ilham untuk berubah sesuatu yang baru...
sesuatu yang aku yang tak jangka untuk buat benda nie...
orang kata berubah untuk menjadi lebih baik adalah sesuatu yang luar biasa...
tapi aku memang suka buat benda yang luar biasa...
ini gara-gara aku dapt ilham setelah pulang dari kuliah wus iaitu kelas keusahawanan...


Berbalik tentang topik yang aku nak habak kat pembaca blog aku nie tentang...
ANJAKAN PARADIGMA......
apa itu anjakan paradigma...
first time aku dengar ayat nie aku pon tak taw....
tapi bila aku search kat laman sesawang nie...baru lah aku taw....
nie nak kongsi la kat korang semua...
anjakan paradigma bermaksud ubah kaedah atau ubah cara lama... 
Ubah' ini termasuklah tukar, buang, tinggalkan, perbaiki diri kita menjadi yang lebih terbaik..


Dalam kotak fikiran aku nie aku berpendapat tak salah kalau kita nak wat perniagaan ketika belajar...bak pepatah pon ada kata sambil menyelam kita minum air...
bukan la kita nak jadi seorang usahawan berjaya...
setidak-tidaknya dapat la kita improve diri kita dari semasa ke semasa...
walaupun bermula dari bawah tapi aku yakin...
sesuatu pengalaman itu membuat kita maju kehadapan..
dan aku ingin menjadi seorang yang luar biasa...


Orang kata belum cuba belum taw..
tapi fad kata mesti cuba baru taw...
huhu......



 Bagaimana nak berjaya kalau cuba pon belum.....










Apapun langkah pertama aku adalah untuk membuat perniagaan secara kecil-kecilan...
Dan projek pertama bermula dengan jualan expo kursus keusahawanan.....

Suka aku mengakhiri dengan serangkap pantun...

Hendak dulang diberi dulang ,
Dulang berisi sagu mentah ,
Hendak pulang ku beri pulang ,
Tinggalkan pantun barang sepatah ,



Tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas" itulah kata
                         pepatah orang tua-tua.



Usaha itu tangga kejayaan.....

0 comments:

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top