0

bila teringat kamu

Jam menunjukkan tepat pukul 5.30 am.....
tetapi mata aku masih segar untuk menghabiskan kerja-kerja yang semakin hari semakin banyak...
tetapi entah kenapa aku masih still rasa happy untuk abiskan kerja-kerja nie...
nielah realiti kehidupan mahasiswa sebenarnya..
siapa cakap yang pelajar u nie duk senang-lenang...
happy-happy selalu pergi kelas...pastu balik kelas...
pas tue takada keja..
balik boleh pi karoke,shoping,maen laptop......
hem tue sume dusta semata-mata......
demo semua tue cakap je
hanya nak sedapkan hati je sebab menanggung beban kerja yang banyak..
namun pengalaman tue mengajar kita menjadi lebih baik daripada biasa....
apapun kehidupan di universiti nie memang best.....
orang tua-tua pon ada kata biar besusuh-susah dahulu
bersenang-senang kemudian...
belajarlah sampai ke menara gading...

Aku still teguh...mungkin teringatkan kamu......
aku tulis blog juga mungkin teringat kamu....
mungkin sesetengah orang kata pelajar universiti hanya duk study...je..
tapi tak salah kalau kita  nak bercintakan..
kadang-kadang cinta tue boleh membuatkan kita lebih semangat untuk terus berjaya....
mungkin juga cinta di universiti merupakan jodoh kita sampai ke akhir hayat...
pape pon bila teringatkan kamu....
aku rasa happy sangat-sangat......
bila muzik berkumandang seperti kamu ada disampingku....
mungkin ini khayalan.......
tapi aku bahagia.......
walaupun baru saja berkenalan...
tapi aku rasa selesa sangat-sangat....

Ape pon kerja perlu dilunaskan....
inilah kehidupan aku yang sebenarnya......
walaupun penat tetapi semangat berjuang harus diteruskan...
Impian mendapat segulung ijazah masih dalam jankauan..
namun tidak mustahil suatu hari akan ku gengamnya.....

nota tangan:
aku menulis,
aku mengarang,
aku menaip,
mungkin teringatkan kamu......

0 comments:

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top