0

Penyelidik komunikasi.....

Jam dinding menunjukkan  3.48a.m......
tetapi mata aku masih segar memancarkan kepada helaian-helaian yang semakin hari semakin berlambak...
kalau selalu bantal dan selimut busukku menemani waktu tidurku..
tapi kali nie helaian hitam putih pula yang mewarnai mataku ini....
bukan nak citer pasal joget lambak ke pasar lambak ke atau sewaktu dengannya..
ini kerana kerja yang semakin bertambah membuatkan mata aku membulat.....
dalam lingkungan 360 darjah......

Semakin hari semakin lewat aku tidur..
apakah keadaan ini.....
namun kekuatan semangat untuk menghadapi helaian dakwat hitam putih nie masih utuh...


nie lah kehidupan seorang penyelidik....
makan tak kenyang
tidur pun tak lena......
kais pagi makan pagi.....
kais petang makan petang....
pusingan nie menjadi roda-roda dalam harian rutinku...
selagi kemahuan ada roda itu akan sentiasa berpusing...
tetapi jika aku jatuh mungkin roda-roda itu akan berhenti berpusing....

seorang penyelik harus kuat....
walaupun lautan api yang membara akan ku redah...
akan ku harungi.......
akan ku tentangi.......
itulah tanda pembakar semangat untuk aku.........

lastly....
sesiapapun boleh buat kita ketawa tetapi 
tidak semua mampu membuat kita bahagia....

0 comments:

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top