0

Erti Susah Payah..Wonderful Day!!!

Anda tahu apa makna susah payah!!! Susah+ payah, memang pelik hidup nie. Tapi aku paling suka benda yang susah+ payah. Lagi-lagi kalo nak tackle awek yang payah nie. Lebih mendalam lagi awek tue jual mahal la beb. HAHAH...Jap-jap nie bukan nak citer pasal awek-awek kat tempat kerja aku nie tapi aku nak citer susah payah aku time kerja nie.



Kisah pon bermula. 

Nama aku fad aku bekerja sebagai part time promoter. Anda tahu aku nie malas tertiba nak rasa pegang duit. So aku tak suka mintak duit mak bapak nie, walaupun aku nie manja ngan mak bapak aku, so aku plan aku nak rasa duit titik peluh aku. Akhirnya aku dapat kerja, seronok!!!, nie namanya susah payah tapi gembira akhirnya. Nape gembira?? Gaji dah dapat la beb, sonok wo!!! So tak susah kalo kita nak... bak pepatah ada mengatakan nak seribu daya tak nak seribu dalih. Kini aku boleh la simpan duit aku kat dalam bank, insyaallah dengan pengalaman yang aku ada nie aku bercadang nak kumpul nak bukak perniagaan satu hari nanti. Mintak-mintak allah permudahkannya amin....

Kerja arie nie??? 

Penat yang tak terhingga. Nie semua sebab renovate kaunter Sempena menjelangnya hari raya nanti. Inilah dinamakan percaturan dalam perniagaan Susah payah arie nie tenaga aku diperahnya sehabis-habisnya. Naik lunyai tulang empat kerat aku nie. Tapi inilah dinamakan kerja sebagai kuli. Aku tak kisah sebab aku nak rasa macam mana kalo aku kerja nie selama bertahun-tahun, macam pekerja-pekeja di  pasifik tue. Jika nak dikenangkan memang payah, yelah mana taknya kerja bertungkus-lumus gaji bawah seribu jugak, yang untung orang atas jer. Namun dye orang tak salah kerana inilah punca rezeki dye orang. Yang penting rezeki itu halal. Susah payah mana pon kita lakukan janji perkara tue mendatangkan kebaikan kepada kita. Hidup nie tak susah asalkan kita gembira dengan apa yang kita miliki. Nie je lah aku nak coretkan untuk korang apa makna susah payah!!!


0 comments:

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top