2

Merempit di Penang

Cerita hari ini berkisahkan merempit. Wah gempak tue. Nampak nyer nie pos kedua aku. Dua kali berturut-turut nie post kat blog yang terbengkalai lama dah. Semangat berkobar-kobar bila menaip kat blog nie.

Nak dipendekkan cerita. Hari ini aku dan rakan-rakanku telah merempit ke USM Kampus Kejuruteraan. Aku ( Fad), John, Adam, Akmal dan Apiz telah mengambil keputusan untuk merempit dengan menaiki motosikal yang berdaftar plat J semua. J tue 4 Johor. Caye tak caye kan orang Johor merempit.  Dan agak tak caye gak lah aku nie merempit kat penang nie. Lama dah tak berkonvoi kat penang nie. Selalu jalan-jalan kat area USM induk jer. Balik USM to QB, BJ, Komtar, dan area SG. Dua.  Kali nie berhijrah jauh cikit. Nie semua nak support pemain-pemain Sukad Desasiswa Fajar Harapan yang ku cintai. Alhamdulilah perjalanan kami selamat sampai pergi dan pulang.

Kemenangan bagi pasukan Ragbi Fajar Harapan dengan pingat emas. Manakala skuad Takraw melangkah bergaya dengan menewaskan pasukan Aman Damai pada aksi suku akhir. Nie semua hasil support kite orang lah penyokong setia pasukan Fajar Harapan. Habis perlawanan kami bersiar-siar di kampus kejuruteraan.

Selepas solat magrhrib, kami pulang untuk pergi ke restoren di SG. Dua, Seberang Perai, Penang. Ada apa dia kat situ. Hem ternyata ada udang di sebalik mee Choe Kuew Teow.  Aku sebebnarnya tak minat pon mee Chow gua pebenda ntah nie, susa tol nak sebut. Tapi sebab di suggest beberapa kali yang katanya sedap sampai menjilat jari-jemari, tapi bukan jejari runcing yer. Aku pon try la. Tapi ditemani rakan-rakan serempit aku nie sekali lah. Ternyata luar jangkaan sangat sedap. Mang lah ternyata perumpamaan masakan pokok bergoyang kalo tak ditiup angin tue pon bermain diminda aku. Habis licin satu pinggan. Tak cukup tue, jin-jin kami pon nak makan jugak. Tambah lagi nasi goreng udang. Amek ko 2 pinggan sorang satu. Air tak nak dua gelas habis. Tue lah bila nafsu dah naik daun. HEHEHEH. Pape pon mang terbaik lah mee kat citu.

Lepas puas dok melantak kat citu, kami pon pulang ke destinasi kami, USM Induk.Merempit lagi balik tue. Lepas gian lah katakan. Satu pengalaman yang menarik nak dikongsikan. Tue jelah yang nak diceritakan.

Nie dye USM Kampus Kejuruteran

Mat-mat rempit Adam, Apiz, John Akmal, aku je xda, tapi moto lagenda aku ada.

Nie pasukan EMAS Fajar Harapan- Ragbi

Sekian.

2 comments:

Musliha Akmallamka said...

Nice blog fad. penulisan kau makin improve ! tahniah :)

fadbtb said...

lama aden tak taip kat blog nie..xtaw rupa nyer lagu mana...pape pon thankz..mal..njoy k smlm..pas nie kita konvoi pi tmpt laen plak...

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top