2

Bom Merang atau Bom Mereng

Di suatu pagi, saat anak-anak mata aku keseronokkan dalam waktu rehatnya, damm ntah bunyi lagu sumbang mana ahh mendayu-dayu kat telinga aku. Nak diikutkan hati makan penampar kan aku bagi, saiz tapak Big Foot kang melekat kat pipi mu. Hati yang kembang kecut menahan azab kesakitan nie pon bangun dari waktu lenaku sambil mencari bunyi tadi tue. Ohhh my mucuk ncet aku dah. Nak kata pasang alarm selalu langgar. Nie mesti ada emengency call.

Dengan sepantas tak nak kilat nyer aku berjalan anak sambil berjalan dengan muka tempoyak basi, air liur kat pipi masih tertacap mengangangkat my mucuk.



Perbualan pagi-pagi buta:

Aku: Emm, Salam...sape nie?
Hantu pagi: Wasalam...Nie lah adik, tak bangun lagi ke? cian kat muncit.
Aku: Owh, muncit nie dah biasa, tak yah nak cian-cian kta dye lol..ada apa pagi-pagi buta nie call, tak ada     keja ke cari keja.
Hantu pagi: Har nak cari pasal lah. Aku dengar cerita USM masuk TV 3..Apa celuppp bang?
Aku: Biasalah, U dah Femes tak yah nak kata TV3..CNN kat Amerika tue pon dah masuk. Dalam mimpi aku lah, hahaha. Eh cam tersentap plak. Apahal masuk TV 3.
Hantu pagiLah ko nie duk USM pon tak taw, skema ahh. Aku yang kat KL nie pon taw. Nie lah aku story kat ko...HEEERRR....Seorang pelajar USM ditahan oleh polis kerana ugut bom helipkopter Perdana Menteri dan dye wat kenyataantue kat FB lah. Orang tak ada FB pon taww pehhh...
Aku; DYe...dah main bom-bom cak plak. Apa kes lah budak-budak sekarang nie. Advance lah giler. Suruh bukak buku pi bukak muka buku. Dah bukak muka buku, main cak-cak bom plak. Apa negara nie, nak jadi pengeluar bom terbesar apa. Mengong-mengong. Pas tue apa jadi plak?
Hantu pagi: Apa lagi kena tangkap masuk TV lah. KecOh dah benda nie nanti ko baca sendiri ahh paper.
 Aku: Okok, thankz dik, susah je, tapi aku tak puas hati kat ko gak, kacau tidur pagi aku.
Hantu pagi: Dah pi mandi exam ada lagi kan salam.
Aku: Wasalam...

Tanpa membuang peluh aku jalan menuju ke laptop aku, pastu search lah GOOGLE berita ala-ala hot tue. Mang betul lah apa dikatakan adik aku tue. Berita lanjut boleh baca kat cini yer Polis tahan pelajar USM ugut bom helikopter Perdana Menteri...

Nie gambar wall FB dye... So korang jadikanlah iktibar daripada kes nie. Berfikir dahulu sebelum bertindak. Okok nak sambung study lah beb, layan benda-benda cam nie tak akan habis sampai kesudah beb...Lu orang ada dada kan...tepuk sendiri, taya selera korang. Janganlah sampai menjatuhkan maruah negara. Aku nak hidup aman wei, tak yah lah nak kontroversi sangat. Pikir Masa depan negara, masa depan diri sendiri.
Dah muncit aku merajuk pagi-pagi nie. Pas nie entry akan diperbaiki bahasa pasak aku terlebih kot taip pagi-pagi nie. Tak rak kisah pon..wehuuuu....

                                      -Assalamualaikum-

2 comments:

Nys Zairee said...

cane muncet merajuk? haha

fadbtb said...

muncet...hilang, main sorok-sorok....

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top