Ketenangan yang dicari

 Muhasabah diri,

Kadang kala kehidupan ini memang sukar dijangka. Perancangan yang baik tidak semestinya berakhir dengan baik. Pada aku, aku percaya pada takdir yang telah ditentukan oleh Allah. Sebaik-baik perancangan kita, sebaik-baik lagi perancangan daripada Allah S.W.T. Sesungguhnya kita hanya lah manusia biasa yang sentiasa mahu mencari ketenangan dalam kehidupan yang diredhai oleh Allah.



Dua kali dapat mimpi buruk nie. Takut sangat, bukan apa takut tak sempat nak bertaubat. Yelah kadang kala aku rasa aku nie dah cukup sifat, iman, dan akhlak. Tapi sebenarnya aku tak sedar bahawa, kadang-kadang aku leka dengan ujian yang diberikan olehnya.

Teringat kata-kata emak, hidup nie memang banyak cabarannya, jika kita gagal sekali bukan bermakna kita gagal selama-lamanya, janganlah berputus asa, kerana selagi ada usaha Inyaallah kita akan berjaya juga pada pengakhirannya.




Omongan tite

Entry kali ini just nak share apa yang berlaku dalam diri pada minggu nie. Minggu exam pun hampir berakhir. Harap-harap usaha kali nie setimpal dengan result yang akan keluar bulan Febuari nanti. Walaupun exam tak habis lagi tapi semangat berkobar-kobar nak balik umah nie bertimbun-timbun pulak.

Paling ditunggu-tunggu nak makan masakan mak yang specialnyer. Huh giler hampir 3 bulan aku tak rasa air tangan mak aku. Memang gileks..ahh. Berguling-guling kerinduan nie.

Sebelum balik nie dah dipesan awal-awal oleh my sister. Yelah baru-baru nie hari jadi dye yang ke 11 baru je berlalu pada 11 arie bulan satu. Agak special tarikh 2 tapi sayang tak dapat nak potong kek sama-sama. Sebenarnya saje je nak menyelit. Kecik-kecik dulu je dapat, dah bosar nie tegok orang potong kek ngan kena lempar kek kat muka jelah. Paling sades dapat telur ayam terbang. Pekkk, pecah sebiji di pipi ku.



Nie lah rupa my sister yang paling musuk. Nie yang no4. Kalo aku balik duk melekat lah ketiaq tite nie. Pape pon dah besar ko. Aku rasa baru cam semalam aku duk dodoi ko dalam buai, main lambung-lambung sampai meriang dah besar. PAPE pon Happy Birthday yer, balik t claim adiah  eh...Specialnyer...ad video lagi. Tapi no public. Rasmi umah dulu ok. 
"This thing will makes us happy, everyone wii be happy"









So hargailah sebuah kehidupan dengan baik, sayangilah mereka yang anda sayangi selagi masih ada yang hendak disayangi. Galak noh ayat nie. ^_^...
                                                                   ....Assalamualaikum...

1 comments:

nazuhan said...

lawa adik awak..nk ngurat ley.. =)

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top