0

Sisa-sisa cuti

Huuhhh, dush, bushhh, aku taw lama dah tak menghupdate my blog nie. Yer, bukan buzy mana pon, tapi aku malaz. Malaz nak taip. Kawin rajin. Hoii, nape sebut pasal nie, karut semua tue. Malaz sebab cuti nie, sebab memikirkan apa yang perlu dibuat. Sampai je, di tanah Negeri Lahir aku nie, mula la berkumandang lagu sedetik lebih nie. Wassupp, lagu tue derr. Hingat balek nie satu mercu kebebasan, Hupenyer selain kuar berjalan seperti biasa, sambil menghabiskan sisa-sisa kat dalam my pocket nie, sambil tue jugak la, perut aku semakin diisi dengan masakan my mom nie. Taw lah kat umah nie, semua suka masak. Dah tue sape nak makan, my muncet jugak.



Next jangan memanjang sangat lah membebel tue, nak pendekkan cerita aku just layan jer hape yang ada. Firstly bukak tv stop movie korea adik aku. sEbabNyer my favourite team sedang bertarung kat sane hokie. Apa lagi Glory Manchaster United lah. Tue lah perkara pertama yang aku buat selain jalan dan makan.

Kedua penyakit berjangkit adek aku pon dah semakin merebak akibat kebosanan. Hapa lagi aku terlayan lah movie-movie korea nie. Ohhh what de hal....seriously parah. My mom cakap hapa nak jadi budak-budak dalam umah nie. Sambil kepala pusing ke kanan dan ke kiri. Aku tak taw, tapi yang aku taw pecah perut aku layan game show korea nie. Nama movie nie Running Man. Best giler ahh, sambil blurrr je my mom tegok aku, harrr, two hour je, plizz, sambil wat muka tempoyak.




Ketiga kalinyer cam biasa setiap masa yang ada aku tak kan miss kat movie-movie yang aku download. Hee, mang best ahh.Tapi masih tak puas hatinyer ada citer jiwang. Aku tak nak, tapi hati nie meronta nak tegok movie nie gak. Nama dye My Girlfriend is Gumiho. Hoo, serious comel giler heroin tue. Baik hati, sopan-santun walaupun dye bukan manusia, tapi perwatakan dye ala-ala gadis melayu terakhir tapi versi Koreanye ahh. Tue yang sangkut. I learn from my sister lah nie. Parah dahhh.






Keempat kalinyer untuk menghilangkan kebosanan aku pergi ke gym, but aku baru pergi sekali setelah pulang nie. Hapa taknyer semua dah berketul, aku masih sekeping. Hadoi terpaksa aku tingkatkan dahulu ketulan di muscle aku. Minggu depan update jadual kelas gym balek heee.

Kelima kalinyer aku baru wat Twitter. Aku tweet ahli-ahli politik jepp. Sebabnyer aku nak tegok hape yang ada jer. Tak minat pon, tapi ada masa terluang nie aku just nak rasa apa yang best sangat ngan twitter nie. Bosan-bosan pagi-pagi pas solat bukak lah. Kalo tak hada keja, tolong mak aku kat kelas dye je lah.

So aku balik nie pelik, mana hilangnyer member maen bola or badminton aku. Bila dicari keja katanyer. Hadoiiii, tak taw nak lepak mana, Redo jelah. Wuhuuu,,,,movie nak start, tumpang lalu...

                                                       -Assalamualaikum-

0 comments:

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top