DunIOwi...Its Reality

Tajuk entry kali nie tak ada kena mengena pon dengan apa yang aku nak citer. Kisah nie berkisahkan ketegangan yang melanda dijiwaku. Ini benar-benar masak dan tak masuk akal. Aku jarang dapat adiah perasaan cam nie. But still normal dan perasaan nie memang lah untuk dye pon.

3 bulan dah tak balik, ingatkan tahan, rupanyer sangap dah. HEM, ini bukan kisah disco yer, ini kisah aku dan keluargaku. Rindu lah ya amat. Sedar tak sedar dah 3 bulan aku tak balik rumah. Ini lah kisah hidup perantau.
3 hari sebelum aku menulis entry ini.



Hari pertama

AkuAssalamualaikum mak sihat?
         Dah makan?
         Kerja hari ini ok?
Mak I : Waalaikumsalam, alhamdulilah sihat.(Hafal dah mak jwb cam nie)
             Makan hati, tunggu anak-anak tepon, tak tepon-tepon.
             Kerja cam biasa. Ok

Point kat cini aku jarang call mak aku, bila rindu aku tepon mak aku. Tak patut. Sampai mak guna perkataan "Tunggu". Berdosa rasanya bila mak cakap cam tue. So ini satu peringatan jangan lah bila rindu mak atau ayah baru nak tepon.

Hari kedua

Aku: Assalamualaikum, mak arie nie abang nak gi jawab exam. Doakan abang dapat jawab ye.
Mak I: Waalaikumsalam, yer mak akan doakan abang dapat jawab dengan cemerlang. Hari-hari mak doa untuk kejayaan anaknya. Nie exam jawab betul-betul. Jangan lupa doa sebelum jawab paper exam tue.
Aku: Terima kasih mak doakan abang. Akan buat yang terbaek.

Point kat cini bila nak exam baru igat mak. Tegok sebelum aku tepon perhatikan ayat ini. "Hari-hari mak doa untuk kejayaan anaknya". Kasih sayang emak tue tak terhingga walaupun mak tahu aku jarang tepon. Tapi kasih terhadap anak itu sentiasa ada dan tak pernah putus.

Hari ketiga.

Aku : Assalamualaikum, mak abang dah beli tiket balik umah. 20 arie bulan nati abang balik. Tak sabar dah nie, walaupun paper ada lagi dua. Serius rindu sangat kat mak.
Mak I: Waalaikumsalam, tahu dah. Tue yang 3 hari berturut-turut call mak nie. Dah focus exam dulu, nati dah abes exam balik lah. Mak pon rindu abang. Wat yang terbaek.

Point kat cini, bila nak balik baru nak tepon mak. So hargailah kasih ibu kepada anak. Dia lebih tahu apa yang kita rasa walaupun tak diberitahu. Emak sentiasa menyanyangi anaknya walaupun jauh dengan dirinya. 

Gambar nie masa raya tahun lepas. Raya kat kampung my mom. Rindu sama Pn Roslina Bte Haji Yusof dan ayah aku yang encem lah gak Selamat bin Sinan.






So sedih-sedih tak sapa nak dengar. Tulis kat tite yer busuk jelah. Blog fad be the best.

                                                                  - Assalamualaikum-

1 comments:

Nys Zairee said...

x lame da nak balik.. mgu depan jer :)

Post a Comment

Takkan baca jer kot...




Back to Top