2

Kenapa Saya suka Kamu?

Aku pon hairan biler feeling kat tempat kerja tue, tengok la gaya pompuan-pompuan zaman sekarang nie. Amboi melaram nyer dengan tudung-tudung ala-ala yuna ada, Gaya Arab Pon ada, gaya ultramen pon ada, OPsss, terlepas. Yelah duk tunggu customer datang tue mula la mengumpat dengan mak cik- makcik Joyah tue, bukan apa realiti nak diceritakan. Senang cerita aku bagi hints la, tepuk dada taye selera. Kalo dah melaram sakan tue ada selera ke? Nie aku bukan cerita gebang yelah mana taknyer, masakan pokok boleh bergoyang kalo tak digoncangnyer taknyer.



 Cerita sang semut dengan pengeran penjaja seluar pon bermula.

Sang semut: Assalamualikum, duk temenung tue hang pikiak apo? Har teringat kat awek diaer la tue.
Pangeran: Waalaikumsalam, eh sape yang cakap nie. Tak ada orang pon. Aikk ko semut. Ko boleh cakap la, siap bagi salam lagi per, so sweattt la. Tak ada la semut aku nie bengang tegok pompuan zaman sekarang tak senonoh.
Sang semut: Sabor narr, hidup nie sekali je, so kalo nak jahat biar jahat terus, kalo nak baik tue baik terus. Kan ada pepatah melayu mengatakan buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Lagi satu kan melayu cepat lupa. Apa ko nak kisah??
Pangeran: Ko taw apa semut, pepatah-papatah melayu sekarang dah tak berguna dah sekarang nie. Aku pon polik berbonar, Masa kecik-kecik mak bapak diorang tak ajar ke apa itu tatasusila dalam berpakaian. Kita nie orang islam tapi nama je islam, gaya macam kapir laknat.
Sang semut: Yelah aku pon tegok jugak pompuan dan laki zaman sekarang nie pelik la fesyen sekarang nie nasib lah kaum kami tak pakai baju.
Pangeran: Hahaha, kalo semut pakai baju, so cute kotttt. Pape pon semut aku nie sekadar mengigatkan sesama manusia. Bukan lah nak mengutuk atau apa. Tapi Ukur baju dekat badan sendiri lah. Bergaya tue tak salah asalkan kena dengan tempatnyer betul tak semut.
Sang semut: Betul Bro..

3 perkara kenapa i suka u??

Pertama: Kamu seorang yang simple, bila bergaya tue pada aku kamu bagaikan perempuan melayu terakhir la. Bersederhana dalam pakaian yang penting pakai tudung bab tue i suka u?

Kedua: Har kamu pandai masak, kamu masak mesti sedap. Tak rasa pon i dah taw wawawa. Janji pandai masak dah cukup baik.

Ketiga: Kamu cute di mata saya kerana kamu tak sombong, kamu peramah, lagi-lagi dengan orang yang lebih tua.

Walaupun saya suka kamu tapi suka saya kepada kamu sebagai kawan.



2 comments:

missSandwich said...

hahahaha~ simple, pndai msk & xsombong ye?? =P

fadbtb said...

yer miss sandwich....kamu ada tak pakj 2 ahakzz....

Post a Comment

Takkan baca jer kot...

Back to Top